Початок чи продовження – Quest 3S VS Oculus 2 🕶️
Оглядаємо два покоління VR-окулярів від Meta та розбираємося, під які завдання й досвід вони підійдуть.
Meta Quest 3S
Це гарнітура змішаної реальності, що включає й віртуальну. На відміну від повноцінної VR, вона поєднує елементи реальних і згенерованих світів.
Тобто конкретне компʼютерне зображення або кілька різних віртуальних екранів розміщуються не в умовному просторі, а прямо у кімнаті, де стоїть людина. При цьому, взаємодія, звʼязок залишається на рівні VR.
У порівнянні з попередником, окуляри значно комфортніші, адже Meta зменшила товщину маски з екраном на 40%, а загальну вагу – на 10%. Змістився центр тяжіння, відповідно, 2+ години носіння не викликає роздратування.
Оновлена мʼяка внутрішня амортизація зменшила відчуття тиску на обличчя. Також тут не потрібні особливі відкалібровані лінзи, бо є можливість налаштовувати відстань між очима під себе. Кріплення для голови – подвійні, що певною мірою знімає навантаження.
Контролери Quest Touch Plus позбавили кілець, зробили меншими за розміром, додали ремінці, що позитивно вплинуло на ергономіку. Відтепер не треба боятися вдарити пластиком у стіну і зблизити руки не проблема. Мінус – працюють контролери, хоч і 30 годин автономно, але все ще на знімних акумуляторах.
На Quest 3S встановлені лінзи Pancake з безперервною діафрагмою, роздільною здатністю 2064x2208, щільністю пікселів 2436 ppi. Усе це, плюс наявність збільшених кутів огляду – 110° і 96° – зробило VR-зображення глибшим, чіткішим. Ефект "москітки", замилювання по краях стали менш вираженими. Текст відтепер читати легко без повороту голови.
Покращилися візуальні ефекти – світло та тіні виглядають реалістичніше. Помітно підвищилася плавність навіть при тій самій частоті оновлення в 120 Гц.
Продуктивність, швидкість роботи збільшилася значно, у порівнянні з попередником, завдяки чипсету XR2 Gen2. Також тут на 2GB більше ОЗП, а вбудована пам'ять встановлена до 512GB. Ємність акумулятора стала на 18.79% вище.
У гарнітурі є відкриті стереодинаміки, яких цілком достатньо для посереднього занурення в процес, адже голосність і чіткість покращили на 40%. Якщо підʼєднати навушники – видають просторовий, голосний, чіткий звук.
Зʼявився мікрофон для спілкування з іншими гравцями.
Наскрізна камера якісна – завдяки деталізації та кольоровому AR-режиму із датчиком глибини реальний світ виглядає як у звичайних окулярах.
Екосистема VR-окуляр інтуїтивна, асортимент додатків класний. Доступні до підключення сторонні сервіси, як-от SteamVR. Єдиний величезний біль Meta – ціна ігор в Meta Store. 15 легальних прикольних приложух, вийдуть як новий шолом.
Зараз на ринку Quest 3S можна придбати за $500-600. Ціна збільшилася незначно, а переваг реально багато. Коштує своїх грошей. Брендову док-станцію можна придбати окремо, на відміну від Oculus 2, якій доступна лише від сторонніх виробників.
Meta Oculus 2
Це бюджетна VR-гарнітура без претензій до останніх технологій. Підійде тим, хто робить перший крок на зустріч вигаданим світам.
Шолом закріплюється на голові за допомогою еластичних ременів на липучці. Маска досить велика, що відчувається у шиї та голові вже після 3+ годин перегляду 3D-відео. На обличчя не давить – є три налаштування для комфортної посадки. Проте, якщо носите окуляри, доведеться використовувати комплектну прокладку, щоб їх не зламати.
Контролери компактні, комфортно сидять у руці, видають непоганий зворотний звʼязок. Кнопки розташовані зручно. І плюс, і мінус цих елементів керування – доволі тендітні кільця. З одного боку, новачкам вони дарують відчуття неповного занурення у віртуальність, з іншого – боїшся ними щось зачепити.
Щодо відчуття від дисплея – у порівнянні з наступним поколінням, тут як у бінокль дивишся. Так, два 2,48" РК-екрани з роздільною здатністю 1832x1920, кутами огляду 90° видають доволі якісну, контрастну, чітку картинку. Проте користувачі відмічають помітний перехід між прямою та периферичною лінзою Френеля, розмиття по краях.
Змішану реальність окуляри не підтримують, тому наскрізна камера слабенька – монохромна, позбавлена деталей.
Процесор усе ще доволі продуктивний, швидкий – Snapdragon XR2 Gen1. Пам'яті не багатенько – до 256Gb. Проте, для власників ПК, консолей це не проблема, адже ігри зберігатимуться не на окулярах.
Тут є два вбудованих динаміки, які видають голосний звук з чудовою деталізацією. Зрозуміти звідки біжать або стріляють легко. Щоправда, музика з важкими басами значно погіршує ситуацію. Також в наявності 3,5 мм розʼєм, Type-C під навушники.
Вартість у $350-400 виправдовує себе.
Порівнюємо Meta Quest 3S та Oculus 2
За продуктивністю, відстеженням, під'єднанням і функціями моделі приблизно схожі, проте третє покоління VR-окулярів все ж таки обійшло попередника за технічними можливостями. Отже, чим Meta Quest 3S краще Meta Quest 2?
Характеристика |
Quest 2 |
Quest 3S |
Тип реальності |
Віртуальна |
Змішана |
Продуктивність |
Snapdragon XR2 Gen1 |
Snapdragon XR2 Gen2 |
Графіка |
Andero 650 |
Andero 730 |
ОЗП |
6GB |
8GB |
Вбудована памʼять |
128 і 256GB |
128 і 512GB |
Роздільна здатність на одне око |
1832x1920, 773 ppi, 20 PPD |
2064x2208, 2436 ppi, 25 PPD |
Частота оновлення |
72-120 Гц |
90-120 Гц |
Кут огляду по горизонталі та вертикалі |
90 |
110 і 96 відповідно |
Дисплеї |
2,48" РК |
2,73" OLED |
Оптика |
Лінза Френеля, 3-позиційне регулювання IAD |
Pancake об'єктив, безперервна діафрагма |
Кольорове охоплення |
100% sRGB |
|
Відстежування |
Рук – так, очей, обличчя – ні |
|
Відстежування контролера |
Інфрачервоне, відстежується за допомогою гарнітури |
Гібрид з використанням комп'ютерного зору, машинного навчання для відстеження |
Датчики відстеження |
4 |
6 |
Тактильні відчуття |
Базові |
Змінна TruTouch |
Наскрізна камера |
Відтінки сірого |
Кольорова (4MP, 18 PPD) |
Акумулятор |
3640 мАг |
5060 мАг |
Автономність під час геймінгу |
2 години |
2,2 години |
Зв'язок |
Wi-Fi 6, Bluetooth |
Wi-Fi 6E, Bluetooth |
Матеріал |
Пластик |
|
Вага |
503 грами |
515 грамів |
З цього всього можна зробити закономірний висновок. Quest 3S варто обирати просунутим у VR користувачам або тим, для кого перехід на дорожчу модель – не проблема. Попередника краще купляти людям, що обирають свої перші VR-окуляри.
Часті запитання про окуляри віртуальної реальності
Наостанок, закриємо най-най бентежливіші питання стосовно VR-гарнітури.
1. З якими пристроями її можна використовувати?
Окуляри підʼєднуються до смартфонів, ПК, ноутбуків, планшетів, консолей. По суті, будь-яка техніка допоможе зануритися у світ нереального. Також вони здатні працювати автономно.
2. Де використовують VR-окуляри окрім геймінгу?
Гарнітуру часто купляють для перегляду 3D-відео, віртуальних подорожей, відвідування магазинів, масових заходів в режимі онлайн з повним ефектом присутності. У ній можна навчатися, спілкуватися, працювати з 3D-проєктами, текстами.
3. Скільки простору потрібно під час гри?
Рекомендовано обирати порожні приміщення хоча б 3x3 метри. Інакше можна вдаритися, впасти, пошкодити техніку або меблі.
4. Чи шкідливі окуляри для людей?
Безсумнівно, як і будь-які прилади за неправильного використання. У першу чергу, вони впливають на гостроту зору, здоров’я хребта, суглобів. Здатні викликати запаморочення, дисбаланс, нудоту.
Для того, щоб цього не відбулося:
- починайте зі спокійних ігор;
- робіть паузи кожні 30 хвилин;
- обирайте якісні дисплеї з високою роздільною здатністю;
- регулярно виконуйте зарядку для очей;
- використовуйте бігові доріжки при іграх з постійним рухом.
Бажаємо цікавих пригод разом з віртуальними окулярами Meta – Quest 3S або Oculus 2.