Кожен, хто хоч раз тримав геймпад в руках чи грав у комп’ютерні ігри, чув про The Last of Us.
Перша частина гри справила неабияке враження на користувачів. Тому розробники продовжили плідно працювати, створивши другу версію гри – абсолютну протилежність оригіналу.
Час показав, що обидві частини по-справжньому унікальні та оригінальні. Можливо, якби вони були схожі, The Last of Us 2 отримала б значно менше нагород, як і негативних відгуків. Як так сталося? Ми залюбки тобі розповімо, а головне без спойлерів. Тож, нумо розбиратись 👇
Шлях першої гри: 2013 рік
Саме тоді з’явилась перша частина The Last of Us.
У 2010-их роках сюжету ігор приділялось замало уваги: усі були сконцентровані на якості графіки, локаціях та взаємодії. Більшість таких ігор починали просто набридати через годину-дві виконання однотипних завдань як-от “поговори з кимось” чи “принеси мені 10 ромашок”.
🔹 The Last of Us була інакшою. За сюжетом, гриб Кордицепс, що в житті вражає лише комах, навчився поширюватись на людей, перетворюючи їх на мутантів. І ні, це зовсім не зомбі-апокаліпсис: ігор на цю тематику більш ніж достатньо)
Гра викликала щирі почуття, як при перегляді цікавого фільму, на сюжет якого ти можеш впливати в реальному часі. “Сира” графіка почала відходити на другий план: щоб досягти досконалої жестикуляції, міміки, голосу та мови тіла, популярності почав набувати запис акторської гри.
Підбір акторів, від якого залежить доля успіху
Гра чудово показує взаємодію між персонажами: Джоеля й Еллі. Головний герой знаходить фактично нову доньку у постапокаліптичному світі. Роль тринадцятирічної дівчинки виконувала актриса Ешлі Джонсон, якій на момент зйомок було 30 років. Це допомогло передати, як сильно може відрізнятися зовнішній вигляд персонажа від того, що вона пережила. Джоель протягом усієї гри (серіалу) захищає дівчинку як рідну. У кінці перед ним постає вибір: порятунок світу чи любов.
✔️ Саме так The Last of Us отримала 200 нагород “Гра року”, понад 20 мільйонів проданих копій, а Джоель став третім найбільш улюбленим персонажем в історії PlayStation.
(Джоель у грі/актор персонажа Трой Бейкер/актор серіалу Педро Паскаль)
Друга частина: зовсім інший концепт
У другій версії The Last of Us показано як ненависть впливає на головного героя (та, частково, і самого гравця).
На початку гри стається дещо справді неочікуване (ми ж обіцяли без спойлерів). Гра викликає ненависть у всіх, хто сидить по той бік екрана. Гравці проводять багатогодинні ігрові сесії, вбиваючи та катуючи інших персонажів. Користувач фактично стає співучасником помсти та саморуйнування героїв і всі ці відчуття викликані грою та її сюжетом. Аж трохи моторошно, але тим більше цікаво.
На жаль, точно дізнатися який вплив мала The Last of Us 2 на користувачів неможливо: найважливіші спойлери були злиті у мережу за кілька місяців до виходу гри. Люди почали погрожувати сценаристу Нілу Дракману, студії Naughty Dog, акторам та їх родичам. Складно уявити як відчувався весь той негатив.
Наплив хейту: головна причина
Гра зібрала понад 68 тисяч негативних рецензій, що більше ніж у Dota 2, Minecraft, Fortnite чи Skyrim разом узятих. Може здатись, що це неможливо, але…
🔹 Другу частину The Last of Us 2, тобто ще 15 годин, доводиться грати за іншого персонажа. Той самий, якому ти після проходження першої частини бажав лише смерті. Розробники постарались, щоб гравці й досі цього хотіли навіть після тривалої паузи. Через “не можу” ти граєш за цього персонажа, поступово звикаючи до його поведінки та дій. З часом, його вчинки сприймаються інакше, зрозуміліше.
✔️ Згодом, кожен із персонажів, за яких ти провів майже добу часу, знову перетинаються. Їх досвід стає одним цілим. Це дає можливість побачити всю картину: помсту та ненависть, що переслідує гравця від початку до фінальних титрів.
Найцікавіше, що Ніл Дракман вигадав історію другої частини майже одразу після виходу першої. У нього було вдосталь часу, щоб обміркувати та вдосконалити цю ідею.
Висновки та успіх The Last of Us 2
Впевнені, Нілу вдалось реалізувати свій концепт на 110%.
Гра вийшла однією з найдорожчих в історії. Понад двісті мільйонів доларів було витрачено на її створення. Не дивно, адже графіка та бойова система тут одні з найкращих, та це не головне. Основні зусилля були спрямовані на акторську гру, сюжет та діалоги, які створили справжнє відчуття співучасті.
🔹 Друга частина побила рекорди першої The Last of Us, отримавши понад 300 нагород “Гра року”. Перший сезон серіалу чудово передав атмосферу апокаліптичного світу та характери персонажів, отримавши 24 номінації на “Еммі”, вісім з яких стали переможними.
З другим сезоном все набагато важче, адже “залучити” глядача до процесу буває досить складно. Можливо, Дракман все передбачив, а серіал “The Last of Us 2” стане одним з найкращих в історії HBO. Що ж, нам доведеться набратись терпіння)